"SITUACIÓN DE LAS CORPORACIONES POLICIALES EN LA CIUDAD DE MÉXICO: CORRUPCIÓN Y VINCULACIÓN CON EL CRIMEN ORGANIZADO O GRUPOS TERRORISTAS CLASIFICADOS"/"SITUATION OF POLICE FORCES IN MEXICO CITY: CORRUPTION AND LINKS TO ORGANIZED CRIME OR CLASSIFIED TERRORIST GROUPS"

JFMO SERVICIOS EN INTERMEDIACIÓN PÚBLICA, ORGANIZACIÓN CONSULTIVA ESPECIAL DEL CONSEJO ECONÓMICO Y SOCIAL DE LAS NACIONES UNIDAS, PRESENTA EL SIGUIENTE INFORME:

PRECEDENTES.

CON BASE EN EL OBJETIVO 16 Y 17 DE DESARROLLO SOSTENIBLE CONTRIBUYÓ CON LOS SIGUIENTES PROGRAMAS E INICIATIVAS A LAS AUTORIDADES DE LA CIUDAD DE MÉXICO, OBSERVANDDO DIVERSAS DEFICIENCIAS EN MATERIA DE SEGURIDAD.

DEBEMOS RECORDAR QUE LAS CORPORACIONES POLICIALES DE LAS CIUDAD DE MÉXICO SON "CONSIDERADAS" COMO UN EJEMPLO PARA OTRAS CORPORACIONES DENTRO DEL PAÍS, COMO ES EL CASO DEL ESTADO DE MÉXICO, JALISCO, NUEVO LEÓN, ENTRE OTRAS ENTIDADES FEDERATIVAS.

CON FECHA 19 DE OCTUBRE SE HIZO PUBLICAMENTE NUESTRA ESTRATEGIA DE DESARROLLO EN MATERIA DE SEGURIDAD, PROPORCIONANDO UN CONJUNTO DE RECOMENDACIONES SOCIALES.

CON FECHA 06 DE SEPTIEMBRE DEL 2021, SE HIZO DEL CONOCIMIENTO DE LA SECRETARÍA DE SEGURIDAD PÚBLICA DE LA CIUDAD DE MÉXICO, NUESTRA PROGRAMACIÓN PARA LA OBSERVACIÓN Y EVALUACIÓN DE LA ACTUACIÓN POLICIAL DE LAS ALCALDÍAS DE BENITO JUÁREZ Y CUAUHTÉMOC, EN FORMA ESPECÍFICA Y EN GENERAL DE LA CIUDAD DE MÉXICO.

LO CUAL NOS PERMITIO IDENTIFICAR LAS SIGUIENTES DEFICIENCIAS OPERATIVAS:

1. DEFICIENCIA DE RESPUESTA EN EL AUXULIO DE LA CIUDADANÍA: SEGÚN LA SECRETARÍA DE SEGURIDAD CIUDADANA DE LA CIUDAD DE MÉXICO, ESPECÍFICA PUBLICAMENTE QUE SU RESPUESTA DE AUXILIO ES DE CINCO MINUTOS -LO CUAL NO EXISTE- EN DIVERSAS OCASIONES REALIZAMOS LA PETICION O SOLICITUD DE UNIDADES CON DOS O TRES LLAMADAS AL 911 Y LAS UNIDADES O PATRULLAS CORREPONDIENTES AL PERIMETRO ASIGNADO O ADSCRITO DEFINIDOS COMO "CUADRANTES" TARDARON MAS DE 20 MINUTOS EN LLEGAR.

2. DEFICIENCIA EN LA INFRAESTRUCTURA DE VIGILANCIA: SE HAN REPORTADO QUE MUCHAS CÁMARAS DE VIDEOVIGILACIA CORRESPONDIENTES A LAS ÁREAS DE MONITOREO COMO SON EL CENTRO DE COMANDO, CONTROL, COMUNICACIONES Y CONTACTO CIUDADANO (C5) O LOS CENTROS.DE COMANDO Y CONTROL (C2), SIN FUNCIONAMIENTO, LO QUE TRAE COMO CONSECUENCIA DIVERSAS DEFICIENCIAS EN EL MONITOREO DE SEGURIDAD Y PROTECCIÓN CIUDADANA.

3. EQUIPAMIENTO Y RECURSOS DE SEGURIDAD DEFICIENTES: TODO EL ARMAMENTO DE LA SECRETARIA DE SEGURIDAD PÚBLICA, CUENTA CON MAS DE 15 AÑOS DE SERVICIO, SIN OLVIDAR QUE EL MANTENIMIENTO Y SERVICIO DEL MISMO ES A TRAVÉS DEL PERSONAL DE LA SECRETARIA DE SEGURIDAD CIUDADANA Y EL REEMPLAZO DE PIEZAS EN MUCHAS OCASIONES ES REALIZADO POR LA SECRETARÍA DE LA DEFENSA NACIONAL, LO QUE TRAE COMO CONSECUENCIA EL MAL FUNCIONAMIENTO DEL MISMO ARMAMENTO POR NO CONTAR CON LA PIEZAS ORIGINALES DE LOS FABRICANTES.

• LOS ELEMENTOS POLICIALES DEBEN COMPRAR LAS MUNICIONES, INSIGNIAS Y UNIFORMES CORRESPONDIENTES, YA QUE SE PRESUME QUE LA SECRETARÍA DE SEGURIDAD CIUDADANA DE LA CIUDAD DE MÉXICO, PROPORCIONA UNA CAJA DE MUNICIONES MENSUALMENTE Y UN UNIFORME DE PÉSIMA CALIDAD ANUALMENTE, EL CUAL TERMINA DECOLORADO EN UN TIEMPO DE 2 O 3 MESES.

4. LAS PATRULLAS ASIGNADAS A ESTA CORPORACIÓN POLICIAL SON RENTADAS POR UN TIEMPO DETERMINADO, PERO ANTE LA FALTA DE RECURSOS QUE SE PRESUMEN FUERON DESVIADOS PARA EL APOYO DE CAMPAÑAS ELECTORALES DEL PROCESO 2024-2030, LO CUAL HA CAUSADO QUE MUCHAS UNIDADES O PATRULAS, ESTEN SIN FUNCIONAMIENTO, POR NO CONTAR CON EL SERVICIO DE MANTENIMIENTO CORRESPONDIENTE, QUEDANDO SIN UNIDADES O PATRULLAS, UNA O DOS UNIDADES O PATRULLAS DEBERÍAN CUBRIR UN CUADRANTE, PERO BAJO LAS CIRCUNSTANCIAS DESCRITAS EN MUCHAS OCASIONES UNA UNIDAD O PATRULLA DEBE CUBRIR MAS DE UN CUADRANTE, PROVOCANDO EL RETRASO EN EL AUXILIO A LA CIUDADANÍA. LOS PROPIOS ELEMENTOS POLICIALES DEBEN PAGAR ESTE MANTENIMIENTO, SIN OLVIDAR EL COBRO POR EL USO DE PATRULLA, QUE ES REALIZADO POR LOS MANDO POLICIALES DEL SECTOR DE POLICIA, PROVOCANDO QUE MUCHOS ELEMENTOS SE VEAN OBLIGADOS A EXTORSIONAR A LA CIUDADANIA ANTE LAS FALTAS ADMINISTRATIVAS Y EN MUCHAS OCASIONES EN ACTOS DELICTIVOS QUE PASAN POR ALTO ANTE EL COBRO DE UNA GRATIFICACIÓN.

5. CORRUPCIÓN Y VINCULACIÓN CON GRUPOS CRIMINALES O GRUPOS TERRORISTAS CLASIFICADOS: ESTOS ACTOS SE SUSCITAN DESDE EL MOMENTO QUE MUCHOS ELEMENTOS SON OBLIGADOSS POR LOS MANDO POLICIALES A REALIZAR ESTOS MISMOS, POR EJEMPLO:

• ELEMENTOS POLICIALES MENCIONARON EN MÁS DE UNA OCASIÓN, QUÉ EL COBRO DE CUOTAS POR PARTE DE MANDOS POLICIALES ES ALTO O BAJO SEGÚN CORRESPONDE EL SECTOR POLICÍAL, COBRAN ALTAS CUOTAS EN ZONAS COMO SON LAS ALCALDÍAS DE ÁLVARO OBREGÓN, CUAUHTÉMOC, BENITO JUÁREZ, MIGUEL HIDALGO.

• MUCHAS ZONAS CONOCIDAS POR SU ALTO INDICE DELICTIVO, LA POLICIA EXCLUSIVAMENTE ESTA DE ORNATO Y CONDICIONADOS EN SU ACTUACIÓN POR GRUPOS DELINCUENCIALES, YA QUE SON PARTICIPES EN EL COBRO DE COMISIONES O GRATIFICACIONES POR CADA ACTO DELICITIVO QUE SE HA COMETIDO, EN ZONAS DONDE PREVALECE EL NARCOMENUDEO, LOS ELEMENTOS POLICIALES EXCLUSIVAMENTE SIRVEN PARA PRESIONAR A LOS GRUPOS CRIMINALES CORRESPONDIENTES, MONTANDO GUARDIAS PARA EJERCER PRESIÓN A ESTOS MISMOS GRUPOS O REALIZAN OPERATIVOS NO POR LABORES DE INTELIGENTES SINO POR SU COMPLICIDAD PARA NEGOCIAR UNA CUOTA SEMANAL O MENSUAL.

• ALGUNOS SECTORES POLICIALES, CUENTAN CON DROGAS O ESTUPEFACIENTES O LAS CONSIGUEN CON SUS ALIADOS CRIMINALES PARA INCRIMINAR, MONTAR, ESCENIFICAR O EN SU CASO PARA ACUSAR FALSA O ILEGALMENTE A CIUDADANOS INCÓMODOS, POR LA PORTACIÓN DE DROGAS, SIENDO ESTO UNA PRÁCTICA MUY COMÚN ENTRE ELEMENTOS POLICIALES.

• LOS SECTORES DE POLICÍA QUE SON LOS ENCARGADOS DE LAS LABORES POLICIALES EN MÁS DE UNA COLONIA O BARRIO, TAMBIÉN REALIZAN EL COBRO DE CUOTAS A PERSONAS QUE INVADEN U OBSTRUYEN LA VIA PÚBLICA, A VALET PARKING Y POR OBVIAS RAZONES A LOS ESTABLECIMENTOS MERCANTILES QUE UTILIZAN ESTE SERVICIO, TAMBIÉN A LOS CENTROS NOCTURNOS COMO SON BARES, DISCOTECAS, TABLEDANCES, AFTERS, PARA NO ACUDIR ANTE EL LLAMADO DE AUXILIO DE UN CIUDADANO O PARA HACER CASO OMISO ANTE UNA DENUNCIA POR AGRESIÓN, COBRO INDEBIDO EN CONSUMO Y HASTA EL POSIBLE SECUESTRO DE LOS COMENSALES O CONSUMIDORES.

6. LA PROCURACIÓN DE JUSTICIA EN LA CIUDAD DE MÉXICO TAMBIÉN CUENTA CON MÚLTIPLES DEFICIENCIAS: COMO LO ESTIPULA LA PROPIA CONSTITUCIÓN MEXICANA, EXCLUSIVAMENTE EL MINISTERIO PÚBLICO Y LAS CORPORACIONES POLICIALES TIENE FACULTADES DE INVESTIGACIÓN, DEJANDO EN PLENA INDEFENSIÓN A LA CIUDADANIA PARA PODER REALIZAR INVESTIGACIONES PRIVADAS, SOLO EN CIERTOS CASOS BAJO PETICION A ESTA AUTORIDAD SE PUEDE COADYUVAR A LAS INVESTIGACIONES EN CURSO, PERO AL MOMENTO DE REALIZAR UNA DENUNCIA LOS MINISTERIOS PÚBLICOS PIDEN TODA LA INFORMACIÓN POSIBLE -DESDE EL ACTA DE NACIMIENTO DEL DENUNCIADO, CARTILLA MILITAR, COMPROBANTES DE ESTUDIO, CONSTANCIA DE ANTECEDENTES PENALES Y CASI SE LLEVE DE LA MANO AL DENUNCIADO- CAYENDO EN LA IMPUNIDAD Y LA OMISIÓN DE LAS AUTORIDADES EN SU ACTUACIÓN.

• UN DATO IMPORTANTE, LOS MINISTERIOS PÚBLICOS EN LA ACTUALIDAD COBRAN $500.00 MN. (QUINIENTOS PESOS 00/100) A LOS ELEMENTOS POLICIALES, PARA ELABORAR SUS HOJAS DE INFORMES, BITÁCORAS U OTRA DOCUMENTAL QUE SE UTILIZA PARA LA REMISIÓN DE PROBABLES DELINCUENTES. TAMBIÉN SI UN CIUDADANO REQUIERE PRONTITUD EN SU ASUNTO DEBE DAR LA GRATIFICACIÓN RESPECTIVA.

• EN MUCHAS OCASIONES ESTAS AUTORIDADES MINISTERIALES COADYUVAN CON LOS GRUPOS CRIMINALES DANDO PARTE O AVISO A ESTOS MISMOS POR POSIBLES DENUNCIAS EN SU CONTRA, EVIDENCIANDO A LOS DENUNCIANTES PARA SER INTIMIDADOS O VICTIMIZADOS, RESPECTIVAMENTE.

7. DESDE 1997, HA GOBERNADO EL MISMO GRUPO POLÍTICO QUE EN CIERTA MEDIDA SE PUEDE CONSIDERAR VINCULADO A LOS GRUPOS CRIMINALES QUE OPERAN EN LA CIUDAD DE MÉXICO, BAJO UNA "PAX CRIMINALIS" O "PAX NARCA" , SEGÚN CORRESPONDA, PERMITIENDO ACTOS DE EXTORSIÓN, SECUESTRO, NARCOMENUDEO, TRÁFICO Y TRATA DE PERSONAS, ETC.

• MIENTRAS NO EXISTAN DENUNCIAS, LAS AUTORIDADES PASAN POR ALTO LOS DIVERSOS HECHOS Y CIRCUNSTANCIAS QUE GOLPEAN A LA PAZ, EL ORDEN PÚBLICO Y POR ENDE PERMITE LA JUSTICIA DANDO PASO A LA IMPUNIDAD.

• SIN OLVIDAR LA EXISTENCIA DE ZONAS DONDE SE EJERCE EL SEXOSERVICIO, EL CUAL ESTA PROTEGIDOS POR ESTOS GRUPOS CRIMINALES Y QUE ACTUAN BAJO LA PROTECCIÓN POLICIAL.

CONCLUIMOS CON LA SIGUIENTE FRASE: "LAS AUTORIDADES MEXICANAS NO COMBATEN A LA DELINCUENCIA SINO A LA COMPETENCIA".

ENGLISH VERSION.

JFMO PUBLIC INTERMEDIATION SERVICES, SPECIAL CONSULTATIVE ORGANIZATION TO THE ECONOMIC AND SOCIAL COUNCIL OF THE UNITED NATIONS, PRESENTS THE FOLLOWING REPORT:

PRECEDENTS.

BASED ON SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS 16 AND 17, IT CONTRIBUTED THE FOLLOWING PROGRAMS AND INITIATIVES TO THE MEXICO CITY AUTHORITIES, NOTING VARIOUS DEFICIENCIES IN SECURITY.

WE MUST REMEMBER THAT THE POLICE FORCES OF MEXICO CITY ARE "CONSIDERED" AS AN EXAMPLE FOR OTHER FORCES WITHIN THE COUNTRY, SUCH AS THE STATE OF MEXICO, JALISCO, NUEVO LEÓN, AMONG OTHER FEDERAL ENTITIES.

 On October 19, our security development strategy was published, providing a set of social recommendations.

On September 6, 2021, the Mexico City Public Security Secretariat was informed of our program for the observation and evaluation of police performance in the municipalities of Benito Juárez and Cuauhtémoc, specifically, and in Mexico City in general.

 THIS ALLOWED US TO IDENTIFY THE FOLLOWING OPERATIONAL DEFICIENCIES:

1. LOW RESPONSE IN PROVIDING AID TO CITIZENS: ACCORDING TO THE MEXICO CITY SECRETARIAT OF CITIZEN SECURITY, WHICH PUBLICLY STATES THAT ITS AID RESPONSE TIME IS FIVE MINUTES—WHICH DOESN'T EXIST—ON SEVERAL OCCASIONS, WE MADE REQUESTS FOR UNITS WITH TWO OR THREE 911 CALLS, AND THE UNITS OR PATROLS CORRECTING TO THE ASSIGNED OR ASSIGNED PERIMETER DEFINED AS "QUADRANTS" TOOK MORE THAN 20 MINUTES TO ARRIVE.

2. DEFICIENCIES IN SURVEILLANCE INFRASTRUCTURE: MANY VIDEO SURVEILLANCE CAMERAS CORRESPONDING TO MONITORING AREAS SUCH AS THE COMMAND, CONTROL, COMMUNICATIONS, AND CITIZEN CONTACT CENTER (C5) OR THE COMMAND AND CONTROL CENTERS (C2) HAVE BEEN REPORTED TO BE IN OPERATION, RESULTING IN VARIOUS DEFICIENCIES IN SECURITY MONITORING AND CITIZEN PROTECTION.

3. POOR SECURITY EQUIPMENT AND RESOURCES: ALL THE WEAPONS OF THE PUBLIC SECURITY SECRETARY HAVE MORE THAN 15 YEARS OF SERVICE, WITHOUT FORGETTING THAT THEIR MAINTENANCE AND SERVICE IS CARRIED OUT BY THE PERSONNEL OF THE PUBLIC SECURITY SECRETARY AND THE REPLACEMENT OF PARTS IS OFTEN CARRIED OUT BY THE NATIONAL DEFENSE SECRETARY, WHICH RESULTS IN THE MALFUNCTION OF THE WEAPONS THE SAME DUE TO THEIR NOT HAVING THE ORIGINAL PARTS FROM THE MANUFACTURERS.

• POLICE OFFICERS MUST PURCHASE THE APPROPRIATE AMMUNITION, BADGES, AND UNIFORMS, SINCE THE MEXICO CITY SECRETARY OF CITIZEN SECURITY IS PRESUMED TO PROVIDE A BOX OF AMMUNITION MONTHLY AND A POOR-QUALITY UNIFORM ANNUALLY, WHICH END UP DISCOLORATING WITHIN 2 OR 3 MONTHS.

4. THE PATROLS ASSIGNED TO THIS POLICE CORPORATION ARE RENTED FOR A CERTAIN TIME, BUT DUE TO THE LACK OF RESOURCES THAT ARE PRESUMED WERE DIVERTED TO SUPPORT ELECTORAL CAMPAIGNS FOR THE 2024-2030 PROCESS, WHICH HAS CAUSED MANY UNITS OR PATROLS TO BE OUT OF FUNCTION, DUE TO NOT HAVING THE CORRESPONDING MAINTENANCE SERVICE, LEAVING NO UNITS OR PATROLS, ONE OR TWO UNITS OR PATROLS SHOULD COVER A QUADRANT, BUT UNDER THE CIRCUMSTANCES DESCRIBED ON MANY OCCASIONS ONE UNIT OR PATROL MUST COVER MORE THAN ONE QUADRANT, CAUSING DELAYS IN PROVIDING AID TO CITIZENS.  THE POLICE MEMBERS THEMSELVES MUST PAY FOR THIS MAINTENANCE, WITHOUT FORGETTING THE CHARGE FOR THE USE OF THE PATROL, WHICH IS MADE BY THE POLICE COMMANDERS OF THE POLICE SECTOR, CAUSING MANY MEMBERS TO BE FORCED TO EXTORT MONEY FROM THE CITIZENS IN THE FACE OF ADMINISTRATIVE OFFENSES AND IN MANY OCCASIONS IN CRIMINAL ACTS THAT ARE OVERLOOKED IN THE FACE OF A GRATIFICATION.

5. CORRUPTION AND CONNECTION WITH CRIMINAL GROUPS OR CLASSIFIED TERRORIST GROUPS: THESE ACTS OCCUR FROM THE MOMENT THAT MANY ELEMENTS ARE FORCED BY THE POLICE COMMANDS TO CARRY OUT THESE SAME ACTS, FOR EXAMPLE:

• POLICE MEMBERS MENTIONED ON MORE THAN ONE OCCASION THAT THE COLLECTION OF FEES BY POLICE COMMANDERS IS HIGH OR LOW DEPENDING ON THE POLICE SECTOR. THEY CHARGE HIGH FEES IN AREAS SUCH AS THE MAYORALTIES OF ÁLVARO OBREGON, CUAUHTÉMOC, BENITO JUÁREZ, AND MIGUEL HIDALGO.

• IN MANY AREAS KNOWN FOR THEIR HIGH CRIME RATE, THE POLICE ARE EXCLUSIVELY FOR DECORATIVE PURPOSES AND THEIR ACTIONS ARE CONDITIONED BY CRIMINAL GROUPS, SINCE THEY ARE PARTICIPATING IN THE COLLECTION OF COMMISSIONS OR GRATIFICATIONS FOR EACH CRIMINAL ACT THAT HAS BEEN COMMITTED. IN AREAS WHERE DRUG DEALING PREVAILS, THE POLICE ELEMENTS EXCLUSIVELY SERVE TO PUT PRESSURE ON THE CORRESPONDING CRIMINAL GROUPS, SETTING UP GUARDS TO PUT PRESSURE ON THESE SAME GROUPS OR THEY CARRY OUT OPERATIONS NOT AS INTELLIGENT WORK BUT BECAUSE OF THEIR COMPLICITY TO NEGOTIATE A WEEKLY OR MONTHLY FEE.

• SOME SECTORS OF THE POLICE HAVE DRUGS OR NARCOTIC DRUGS OR OBTAIN THEM WITH THEIR CRIMINAL ALLIES TO CHARGE, SET UP, STAGE OR, IF APPLICABLE, FALSELY OR ILLEGALLY ACCUSE UNCOMFORTABLE CITIZENS OF CARRYING DRUGS, THIS BEING A VERY COMMON PRACTICE AMONG POLICE ELEMENTS.

• THE POLICE SECTORS THAT ARE IN CHARGE OF POLICE WORK IN MORE THAN ONE COLONY OR NEIGHBORHOOD, ALSO COLLECT FEES FROM PEOPLE WHO INVADE OR OBSTRUCT THE PUBLIC ROAD, TO VALET PARKING OR OBVIOUSLY TO THE COMMERCIAL ESTABLISHMENTS THAT USE THIS SERVICE, ALSO TO NIGHT CENTERS SUCH AS BARS, NIGHTCLUBS, TABLEDANCES, AFTERS, IN ORDER NOT TO ANSWER A CALL FOR HELP FROM A CITIZEN OR IN CASE TO IGNORE A COMPLAINT FOR ASSAULT, IMPROPER CHARGING FOR CONSUMPTION AND EVEN THE POSSIBLE KIDNAPPING OF DINERS OR CONSUMERS.

6. THE PROSECUTION OF JUSTICE IN MEXICO CITY ALSO HAS MULTIPLE DEFICIENCIES: AS STIPULATED BY THE MEXICAN CONSTITUTION, ONLY THE PUBLIC MINISTRY AND THE POLICE CORPORATIONS HAVE INVESTIGATIVE POWERS, LEAVING CITIZENS COMPLETELY DEFENSELESS TO CONDUCT PRIVATE INVESTIGATIONS. ONLY IN CERTAIN CASES UPON REQUEST TO THIS AUTHORITY CAN HELP WITH ONGOING INVESTIGATIONS. BUT WHEN FILING A COMPLAINT, THE PUBLIC MINISTRIES REQUEST ALL POSSIBLE INFORMATION - FROM THE BIRTH CERTIFICATE OF THE DEFENDANT, MILITARY CARD, PROOFS OF  STUDY, CRIMINAL RECORD PROOF AND ALMOST TAKES THE DENOUNCED PERSON BY THE HAND - FALLING INTO IMPUNITY AND OMISSION OF THE AUTHORITIES IN THEIR ACTIONS.

• AN IMPORTANT FACT: PUBLIC PROSECUTOR'S OFFICES CURRENTLY CHARGE POLICE OFFICERS $500.00 MXN (FIVE HUNDRED PESOS 0.00) TO PREPARE THEIR REPORT SHEETS, LOGS, AND OTHER DOCUMENTATION USED FOR THE REFERRAL OF PROBABLE CRIMINALS. ALSO, IF A CITIZEN REQUIRES expeditious action in their case, THEY MUST PROVIDE THE RESPECTIVE GRATIFICATION.

• ON MANY OCCASIONS THESE MINISTERIAL AUTHORITIES AID WITH CRIMINAL GROUPS BY NOTIFYING OR WARRANTING THEM OF POSSIBLE COMPLAINTS AGAINST THEM, EXPOSING THE COMPLAINANTS TO BE INTIMIDATED OR VICTIMIZED, RESPECTIVELY.

7. SINCE 1997, THE SAME POLITICAL GROUP HAS GOVERNED, WHICH TO A CERTAIN EXTENT CAN BE CONSIDERED LINKED TO THE CRIMINAL GROUPS THAT OPERATE IN MEXICO CITY, UNDER A "PAX CRIMINALIS" OR "PAX NARCA", AS APPROPRIATE, ALLOWING ACTS OF EXTORTION, KIDNAPPING, DRUG DEALING, HUMAN TRAFFICKING AND TRAFFICKING.

• AS LONG AS COMPLAINTS DO NOT EXIST, THE AUTHORITIES OVERLOOK THE VARIOUS FACTS AND CIRCUMSTANCES THAT HARSH PEACE AND PUBLIC ORDER, AND THEREFORE, ALLOW JUSTICE, GIVING WAY TO IMPUNITY.

• WITHOUT FORGETTING THE EXISTENCE OF AREAS WHERE SEX SERVICE IS ENGAGED, WHICH ARE PROTECTED BY THESE CRIMINAL GROUPS AND WHICH ACT UNDER POLICE PROTECTION.

WE CONCLUDE WITH THE FOLLOWING PHRASE: "MEXICAN AUTHORITIES DO NOT FIGHT CRIME BUT COMPETITION"

SE COMPARTE LOS RECONOCIMIENTOS OTORGADOS AL PRESIDENTE DEL GOBIERNO CORPORATIVO/THE RECOGNITIONS GIVEN TO THE PRESIDENT OF THE CORPORATE GOVERNMENT ARE SHARED.





PRESENTADO EN LAS NACIONES UNIDAS/PRESENTED AT THE UNITED NATIONS.

CONTACTO/CONTACT

INTERMEDIACIÓN PÚBLICA.

Entradas populares